3 stupně integrace sociálních sítí
Integrace sociálních médií
Nadšení mnohých firem se zaváděním sociálních médií často rychle vyprchá. Na počátku to sice vypadá na snadný úspěch a nakonec zůstane pouze u několika kampaní a sólo akcí a tím vše potichu skončí.
První výzvou, na kterou firmy narazí je otázka péče o prezence na internetu. Jaký obsah by se měl zveřejňovat, na co by se mělo reagovat a hlavně kdo by tyto nové povinnosti měl převzít. Otázkou je nejenom JAK (na to) ale i PROČ (to dělat). Ukazuje se, že ani zde nic nefunguje bez stanovení cílů a strategie, jak jich dosáhnout.
Úspěšnosti při zavádění sociálních médií se věnuje aktuální průzkum firmy Insites Consulting. Zde se nejdříve uvádí, že zavedení sociálních médií probíhá ve třech etapách změn:
- Lidské zdroje (školení, zodpovědnosti, další vzdělávání, „interní návody k použití“)
- Procesy (integrace sociálních médií s obchodními procesy jako vývoj, prodej, servis)
- Podniková kultura (mezilidské vztahy, vzájemná komunikace, komunikace navenek, účast zaměstnanců na externích sociálních sítích).
A jaká je aktuální situace britských a amerických firem, kterých se InSites Consulting dotazoval?
- 12 % s integrací sociálních médií ještě nezačalo
- 26 % se nachází ve fázi testování
- 24 % realizuje pilotní projekty
- 23 % je ve fázi ukončené integrace procesů (fáze 2)
- 14 % považuje sociální média za plně integrovaná s dostatečných
zázemím příslušných pracovníků (fáze 3).
A jaké zkušenosti máte Vy se zaváděním sociálních médií do českých a slovenských firem? Těším se na Vaše zkušenosti. Rád si je přečtu na info@vaclavvojtech.cz.
Datum vydání: 7.2.2012, Rubrika: Online marketing