Dostal jsem dárek

Marketingová kampaň - udělat pořádně

Fakt. Poštou přišla průhledná obálka a v ní dva časopisy. Časopis EURO a PROFIT ze seriózního vydavatelství Mladá fronta a.s. To mi pochopitelně udělalo radost a pustil jsem se do čtení. Opravdu dva hodnotné časopisy s kvalitním obsahem.

Chci poděkovat!

Jenže komu? Kdo mi to poslal? Čemu vděčím za tu čest? Je mi to podezřelé a ptám se sám sebe, jaký smysl tato zásilka má.

Výstřel naslepo.

Takhle vypadá špatně provedená marketingová akce. Vezměte si celkové náklady, které jsou se zásilkou spojeny. Dva časopisy. Dobře, za režijní cenu. Převzetí adres, zabalení, odeslání, celý fulfillment. Taky pár kaček. A k tomu poštovné. I když s množstevním rabatem.

Jak by to mělo vypadat?

Stačilo by, k časopisům přiložit jeden list papíru. To by celkové náklady zvýšilo o nula nula nic. Představte si, že by na něm stálo:

Vážený pane Vojtěchu, chtěli jsme Vám udělat radost (nebo jiný důvod) a tak Vám na ukázku zasíláme nové číslo časopisu Profit a Euro. Přejeme Vám příjemný zážitek při čtení.

To by přece potěšilo!

A co ještě?

Ke každé akci patří i výzva k akci. Jak by mohla vypadat? Pane Vojtěchu, pokud se Vám náš časopis líbil, zavolejte nám …. Nesmysl. To je dnes málo!

Pane Vojtěchu, pokud se Vám náš časopis líbil, objednejte si … Ale i to je málo!

Lépe:

Pane Vojtěchu, podepište a odešlete prosím kupón na spodní části stránky, a dostanete zdarma další číslo našeho časopisu. A pokud se vám náš časopis bude i dále líbit, nemusíte dělat nic a my vám budeme automaticky zasílat … (předplatné na 1 rok)….

Nebo podobně.

Krátce řečeno, tahle kampaň se moc nevydařila. Dala se udělat podstatně lépe. Pokud budete vy nějakou plánovat, obraťte se na odborníky. Třeba na mě. Schůzku si můžete smluvit zde.

Datum vydání: 20.9.2017, Rubrika: Online marketing